Funnels
Wat is een funnel?
Je wil ongetwijfeld dat je prospects bepaalde acties ondernemen. Misschien wil je dat ze een aankoop doen, zich aanmelden of een formulier invullen. Als iemand iets doet wat je wilt dat ze doen, noemen we dat een conversie.
Een funnel is een denkbeeldige trechter die bezoekers transformeert tot converteerders. Potentiële klanten doorlopen een proces en worden gestuurd totdat er een conversie plaatsvindt en zij onderaan in de ‘trechter’ terechtkomen.
Slechts 2% van de aankopen worden gedaan na het eerste contactmoment. Dit percentage is zelfs na het vierde contactmoment slechts 10%.
Waarom een 'trechter'?
Waarom wordt het proces naar conversie vergeleken met een trechter? Omdat er aan het begin van het proces veel mensen zijn die de eerste stap zetten.
Terwijl de mensen verder gaan en de volgende stappen nemen, vallen sommige van hen af en de omvang van de groep wordt steeds kleiner.
De top van de trechter is waar iedereen naar binnen gaat (het bezoeken van jouw website). Alleen de meest geïnteresseerde kopers gaan verder door de trechter.
We zoeken graag samen met jou uit wat je doelstellingen zijn en hoe we bezoekers kunnen converteren met het creëren van funnels op maat.


AIDA
Bij het maken van funnels doorloopt de klant het AIDA-principe. Elke fase vereist een andere aanpak, omdat we niet op het verkeerde moment de verkeerde boodschap willen sturen.
Vergelijk het met een ober die je vraagt wat je wilt voor het dessert, voordat je zelfs maar een aperitief hebt besteld. De customer journey verschilt van klant tot klant.
Gemiddeld heeft een klant tussen de 5 en 8 contactmomenten nodig alvorens tot een aankoop over te gaan.
Keep it visual
We houden het graag eenvoudig voor jou. Jouw funnels worden daarom voorgesteld met uitgetekende schema’s.
We presenteren een visuele weergave van jouw sales funnels.
Dit visuele model legt alles in het marketingproces vast – verkeersbronnen, stadia van de funnels, klantcontactpunten, landingspagina’s en zoveel meer.
